Reklama

  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Rozwój poprzez mentoring w PGE Obrót



Spółka zajmująca się w GK PGE sprzedażą energii do ponad 5 milionów klientów, nie tylko skutecznie wdrożyła, ale przede wszystkim rozwija program mentoringowy. To kolejny element konsekwentnego stawiania na wiedzę oraz doświadczenie swoich pracowników.
 


Mentoring, to jedna z najefektywniejszych metod nauki nastawionych na praktykę. Bazuje na partnerskiej relacji między „Mentorem" a „Mentee" - podopiecznym Mentora. Celem programu jest stworzenie przestrzeni do rozwoju potencjału pracowników PGE Obrót poprzez zaangażowanie osób z dużym doświadczeniem zawodowym do procesu dzielenia się wiedzą z pracownikami o krótszym stażu pracy.
 
Spółka przeprowadziła pilotaż projektu, którego wyniki są bardzo obiecujące. Przez ponad pół roku pięciu mentorów dzieliło się doświadczeniem i wiedzą ze swoimi  „uczniami”. Pomagali rozwinąć ich potencjał, przygotować do nowych wyzwań oraz osiągnąć zamierzone rezultaty poprzez motywowanie, wskazówki, przekazywane informacje i wsparcie w rozwoju. Pilotażowe pary mentorskie pracowały w obszarach analityki rynku, rozliczeń i usług masowych, wsparcia sprzedaży korporacyjnej, obsługi klienta, a także funkcjonowania oddziałów Spółki.
 
Wdrożenie procesu mentoringu w PGE Obrót nie tylko poszerza kulturę zarządzania wiedzą w firmie oraz buduje kompetencje pracowników tworząc dla nich nowe ścieżki rozwojowe. Przede wszystkim to rozwój całej organizacji bazujący na potencjale w zakresie kapitału ludzkiego. Rynek sprzedaży energii to bardzo wymagający obszar, w którym umiejętności buduje się z czasem. Stwierdziliśmy, że w takim przypadku jednym z najlepszych źródeł wiedzy i motorem rozwoju są nasi doświadczeni pracownicy – mówi Robert Choma, prezes zarządu PGE Obrót.
 
Pilotaż pokazał, że dzielenie się wiedzą i doświadczeniem jest równie wartościowe dla mistrza jak i ucznia. Uczestnicy procesu mieli dodatkowo możliwość poznania modelu FRIS – narzędzia opisującego indywidualny sposób ich myślenia i działania.
 
- Jesteśmy organizacją nowocześnie zarządzaną, nastawioną na ciągły rozwój, dlatego chętnie wdrażamy nowe narzędzia, które nam to ułatwiają. Mimo iż na świecie rośnie popularność mentoringu, to w Polsce dopiero zaczyna on być wartością dla coraz większej liczby firm. Tym bardziej jesteśmy dumni, że należymy do elitarnego grona polskich przedsiębiorstw, którym udało się skutecznie wdrożyć i, co najważniejsze, utrzymać program mentoringowy – mówi Renata Polak, dyrektor departamentu HR w PGE Obrót.  
 
Formuła mentoringu to jeden z elementów szerszego podejścia Spółki do czerpania z wiedzy i doświadczenia pracowników. Na początku 2019 r. PGE Obrót uruchomiła program Grupa Inicjatyw Klient 2.0, którego głównym celem jest rozwój Spółki w zakresie cyfryzacji.  

W projekt może zaangażować się każdy pracownik, który ma pomysł na usprawnienie działalności firmy w zakresie rozliczeń, procesów sprzedażowych, produktów czy kanałów kontaktu z klientami.

PGE Obrót

(press box)