Reklama

  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Hotels.com odkrywa 17 sposobów na korzystniejsze zaplanowanie wakacji

Początek czerwca dla wielu oznacza oficjalne rozpoczęcie sezonu urlopowego. Dla tych, którzy jeszcze nie zdążyli zaplanować swojego wakacyjnego wypoczynku, eksperci Hotels.com® przygotowali specjalne rady, które podpowiedzą, jak podróżować taniej i mądrzej, nie tylko latem, ale i przez cały rok. 


1. Niedzielne noclegi w miastach są zwykle najtańsze. Weekendowi podróżni wyjechali, a do poniedziałkowego szczytu jeszcze daleko. Hotele często przygotują spcjalne oferty na niedziele, dzięki czemu możemy skorzystać z wyższego standardu za cenę normalnego pokoju.
2. Rezerwuj mobilnie - według raportu Mobile Travel Tracker Hotels.com w 2017 r. 54% podróżujących na całym świecie zarezerwowało hotel przy pomocy smartfonu. Ta liczba cały czas rośnie. Obecnie warto się przestawić na mobilność, ponieważ oferty specjalne są często dostępne wyłącznie dla użytkowników smartfonów.
3. Zarezerwuj pobyt w dzielnicy biznesowej. Wiele miast będących centrum biznesu, np. Tokio, Londyn, Bruksela czy Sao Paulo, oferują noclegi w doskonałych cenach w weekend, gdy osoby związane zawodowo z biznesem wracają do domów.
4. Programy lojalnościowe. Zapisując się do programów lojalnościowych można korzystać
z najkorzystniejszych stawek, kuponów rabatowych, gratisowych noclegów, czy nawet obsługi VIP.  Hotels.com Rewards™ to unikatowy program Hotels.com – rezerwując 10 dniowy pobyt w hotelu można otrzymać jeden dodatkowy nocleg**.
5. Podróżuj ze swoim pupilem. Zdarza się, że hotele przyjazne zwierzętom oferują największe pokoje osobom podróżującym wspólnie ze zwięrzętami.
6. Rezerwuj na ostatnią chwilę. Czasy, gdy trzeba było rezerwować hotele z wielomiesięcznym wyprzedzeniem już dawno minęły. Często to właśnie rezerwacja na ostatnią chwilę może przynieść największe oszczędności. 
7. Jeśli chcesz jak najlepszy pokój, poproś o wyższe piętro. Apartamenty i pokoje
o podwyższonym standardzie zwykle znajdują się na górnych piętrach.
8. Aby uzyskać pokój o podwyższonym standardzie, zamelduj się jak najpóźniej. Jeśli pojawimy się w hotelu w późniejszych godzinach, istnieje szansa, że wszystkie pokoje standardowe, czyli najczęściej rezerwowane przez gości, będą już przydzielone. Dzięki temu być może uda nam się zamieszkać w pokoju o podwyższonym standardzie.
9. Informuj hotel o specjalnych okazjach. Często warto poinformować hotel o ważnych wydarzeniach w naszym życiu, które zdecydowaliśmy się świętować podczas naszego wyjazdu, np. urodziny czy miesiąc miodowy. Jeśli poinformujemy hotel z wyprzedzeniem, obsługa będzie mogła wybrać dla nas elegancki apartament, w którym być może zastaniemy butelkę szampana. Najważniejsza rada –  nie dzwońmy do hotelu w godzinach od 10:00 do 13:00, ponieważ recepcja w tym czasie jest prawdopodobnie zajęta obsługiwaniem długiej kolejki gości opuszczających hotel.
10. Siła recenzji i mediów społecznościowych. Opinie gości i widoczność w mediach społecznościowych to obecnie podstawa egzystencji każdego hotelu. Meldując się na recepcji, poinformujmy, że mamy w planach napisanie recencji, śledzenie profili hotelu w mediach społecznościowych oraz oznaczanie go w nich przy każdej okazji, a być może uda nam się zdobyć specjalne gratisy.
11. Zawsze proś o pokój na rogu. Jeśli to możliwe, postarajmy się o rezerwacje pokoju zlokalizowanego w rogu budynku.  Hotele są zwykle tak zaprojektowane, że pokoje na rogu mają największą powierzchnię i największe okna, a także są najmniej narażone na hałas.
12. Zaprzyjaźnij się z obsługą. Okażmy sympatię i uprzejmość pracownikom recepcji. Dzięki temu często odwzajemnią się tym samym, udostępniając lepszy pokój i dodatkowe korzyści, takie jak np. późniejsze wymeldowanie się, vouchery śniadaniowe, butelkę wina, kosz z owocami lub anulowanie opłaty za korzystanie z minibaru.
13. Ekskluzywne gratisy. W ostatnich latach hotelowe gratisy przeszły prawdziwą metamorfozę. Często, zamiast zwykłych saszetek z szamponem i płynem pod prysznic, możemy otrzymać indywidualnie zaprojektowane przybory toaletowe i kosmetyki, np. balsam do ciała, czy maseczki do twarzy, a nawet ekskluzywne magazyny oraz możliwość całodziennego wypożyczenia rowerów.
14. Meldując się, zapytaj w recepcji o pakiety śniadaniowe. Jeśli nasza rezerwacja nie uwzględnia śniadania, pamiętajmy o zapytaniu o oferty specjalne dostępne w hotelowej restauracji. Być może uda się nam uzyskać duży rabat na posiłki, zaproszenie na happy hours dla gości lub pakiet „dwa w cenie jednego“.
15. Wykupienie członkostwa w klubie executive. Niektóre hotele, szczególnie obsługujące gości biznesowych, posiadają klub executive, który oferuje dostęp do wielu udogodnień, usług
i gratisów. Za niewielką opłatą możemy uzyskać dostęp do pomieszczenia z darmowymi drinkami i przekąskami, usług pralniczych, pokojów o podwyższonym standardzie, darmowego Wi-Fi oraz czasopism i magazynów. Czasami warto wydać niewiele, aby dużo zyskać.
16. To co inni wyrzucają, nam może się przydać. Goście zostawiają w hotelach różne rzeczy, od najprostszych, takich jak adaptery do gniazdek i szczotki do włosów, po artykuły luksusowe. Rzeczy znalezione to niewyczerpana skarbnica dóbr, jeśli więc czegoś potrzebujemy, po prostu zapytajmy. Możliwe bowiem, że obsługa hotelowa będzie mogła nam pomóc.
17. Poduszki do wyboru. Karta informacyjna w pokoju dotyczy nie tylko sprzątania czy prania. Hotele chcą, aby ich goście czuli się jak u siebie w domu. Wybór poduszek to nowy standard dostępny w wielu hotelach. Jeśli cierpimy na bóle karku lub pleców,recepcja zwykle jest w stanie zaoferować duży wybór specjalnych poduszek - od twardych jak skała po miękkie jak puch.


Zachęcamy do wypróbowania naszych rad oraz odwiedzenia strony Hotels.com umożliwiającej dostęp do setek tysięcy obiektów hotelowych na całym świecie.

HOTELS.COM