Reklama

  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Akcja społeczna Klucz do bezpieczeństwa



Klucz to niewielki, niepozorny przedmiot, ale o ogromnych możliwościach. Otwiera drzwi, zamyka sejfy, nie pozwala na otwarcie okien, uruchamia samochody – zastosowania można wyliczać bez końca. Współcześnie to już nie tylko przedmiot wykonany z metalu i przyczepiany do breloczka, ale też – coraz częściej – po prostu symbol kontroli dostępu. Każdy z nas musi pamiętać co najmniej kilka PINów, kodów i – nomen omen – kluczy, aby móc wejść do biura, otworzyć klatkę schodową, pobrać pieniądze z bankomatu czy skorzystać z telefonu.


To, co łączy wszystkie te zastosowania, to niezwykle ważna rola klucza w zapewnieniu poczucia bezpieczeństwa. Żeby zdać sobie z tego sprawę, wystarczy pomyśleć, co by się stało, gdyby nagle wszystkie nasze kody, klucze, karty, czy odciski palców znalazłyby się w rękach niepowołanych osób… tym bardziej zadziwia fakt, jak niewiele osób myśli o kluczu jako elemencie, który może zaważyć na tym, jak bezpiecznie się czujemy. Niestety, wciąż zbyt wiele osób nie traktuje kluczy z należytą powagą. Te tradycyjne zostawiamy pod wycieraczką albo w skrzynce na listy dla innych domowników. Te elektroniczne przekazujemy doręczycielom, żeby zostawili paczkę bezpośrednio pod drzwiami. PIN do karty kredytowej zapisujemy na kartce, którą następnie wkładamy do portfela, obok tejże karty. Czy naprawdę powinniśmy być zdziwieni, jeśli z konta znikną nam pieniądze, a po powrocie do domu zastaniemy splądrowane mieszkanie?

Właśnie po to, żeby uświadomić wszystkim, jak ważny jest klucz w zapewnieniu bezpieczeństwa (zarówno ten symboliczny, jak i dosłowny), rusza kampania społeczna #KluczDoBezpieczeństwa.

W trakcie kilku kolejnych tygodni podpowiemy, jak zadbać o klucze. Pokażemy, że nowoczesne metody dostępu są naprawdę skuteczne w zapewnieniu bezpieczeństwa. Zastanowimy się, co zrobić, gdy klucze nam zginą lub zostaną ukradzione. Uświadomimy, że klucz, mimo swojej ogromnej roli, jest tylko niewielką częścią większego mechanizmu – zamka lub wkładki. Zwrócimy również uwagę na to, jak należy się zachowywać, aby przez własną nieostrożność nie narazić się na atak złodzieja lub włamywacza.

Mamy nadzieję, że również Państwo włączą się do tej akcji – razem będziemy bezpieczniejsi!



***
Po to, by uświadomić, że klucz jest podstawowym elementem bezpieczeństwa, Dom Bezpieczny inicjuje kolejną kampanię społeczną pod hasłem #KluczDoBezpieczeństwa. Jej celem jest uświadomienie konsumentom, jak istotną rolę pełni klucz w systemie bezpieczeństwa, jak obchodzić się z nim bezpiecznie, a także co zrobić, gdy zgubi się klucze lub – co gorsza – zostaną one skradzione.
***
Dom Bezpieczny to program społeczny tworzony przez koalicję stowarzyszeń, ekspertów branżowych, przedsiębiorstw i laboratoriów badawczych. Celem programu jest odkłamanie mitów o bezpieczeństwie w domach i mieszkaniach oraz wskazanie skutecznych metod zabezpieczania się przed włamaniem, pożarem czy innymi zdarzeniami. Budujemy elektroniczną encyklopedię wiedzy bezpieczeństwie na stronie www.DomBezpieczny.com . Do koalicji dołączyli m.in. zrzeszenie DMS, PISA, LTB, CCI, ZPOB, SPSB i PSSK. Program wspierają marki Aluprof, Wiśniowski, Krispol, Hormann, Maco, G-U, Roto, Porta, Pilkington, Winkhaus, Fakro.


Dom Bezpieczny
press box