NOWE >>>
POPULARNE ARTYKUŁY
Zdalna konfiguracja i diagnostyka - Somfy ułatwia pracę instalatorów
Kolejne usprawnienie w pracy instalatorów automatyki domowej i smart home. Po wprowadzeniu szkoleń technicznych w wersji on-line marka Somfy proponuje profesjonalistom narzędzia i usługi do zdalnej konfiguracji i diagnostyki napędów i urządzeń. Poprzez dostęp do aktualnej wiedzy i nowoczesnych technologii producent z ponad 50-letnim doświadczeniem tworzy rozwiązania do pracy na odległość, wspierając instalatorów w profesjonalnej obsłudze użytkowników rozwiązań Somfy.
Smart standardy pracy. Tak w skrócie możemy scharakteryzować rozwiązania marki Somfy, kierowane do sieci instalatorów automatyki domowej. Producent dostarcza narzędzia, które ułatwiają instalację i programowanie wybranych napędów. Proces montażu usprawniają chociażby urządzenie Set&Go czy aplikacja Somfy Solar. Wszyscy użytkownicy mogą skorzystać również z usługi zdalnej konfiguracji smart home, w której doradca techniczny pomaga zdalnie zaprogramować serce domu inteligentnego – centralę TaHoma. „W segmencie automatyki domowej i smart home niezawodny produkt i jego możliwości to dopiero połowa sukcesu. Liczy się też jego prawidłowa instalacja, która musi być sprawna i która wyeliminuje ryzyko niewłaściwej pracy urządzeń. Wszelkie narzędzia, które ograniczają błędy w procesie montażu, pozwalają przeprowadzić go płynnie, a zatem oszczędzić czas i pieniądze. Dzięki temu każdy instalator może zrealizować większą liczbę projektów, budując przy tym swój profesjonalny wizerunek wobec klienta końcowego” – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska.
Łatwa instalacja z Set&Go
Urządzenie Set&Go przeznaczone jest do zdalnej konfiguracji napędów do osłon okiennych i markiz, działających w technologii io-homecontrol® oraz bram garażowych (Dexxo Smart io) i wjazdowych (Elixo Smart io). Składa się z urządzenia do komunikacji z programowanymi napędami w technologii io-homecontrol® oraz darmowej aplikacji na komputer, która prowadzi instalatora krok po kroku przez proces programowania. To pozwala wyeliminować ewentualne błędy, ułatwiając i przyspieszając montaż. Konfiguracja może odbywać się na odległość – zasięg w otwartym terenie wynosi nawet do 200 m.
Set&Go rozpoznaje zainstalowane urządzenia i pomaga dobrać ustawić parametry dla każdego napędu, dopasowując je do oczekiwań użytkownika. Dzięki niemu ustawimy m.in. położenia krańcowe, ulubioną pozycję „MY”, a także prędkość pracy rolety, co przełoży się na komfort akustyczny. Urządzenie pozwala również na łatwy dostęp do ustawień produktu oraz zapisanych informacji zwrotnych na temat błędów, co skutkuje szybszą diagnozą i poprawą działania urządzeń. Wszystko odbywa się przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa dzięki generowaniu jednorazowych kodów dostępu.
Somfy Solar – w pełni wykorzystana energia
W obecnych czasach na znaczeniu zyskują rozwiązania umożliwiające pracę zdalną i te proekologiczne. W portfolio Somfy znajduje się m.in. autonomiczny zestaw napędowy do rolet zewnętrznych Oximo 40 WireFree RTS II z panelem fotowoltaicznym, który umożliwia komfortowe sterowanie osłonami nawet w tych budynkach, w których nie ma możliwości doprowadzenia zasilania do rolet. Do sprawdzenia, czy w danym miejscu może być instalowane rozwiązanie wykorzystujące odnawialną energię słoneczną służy darmowa aplikacja mobilna Somfy Solar App.
Dzięki analizie dokonywanej na podstawie lokalizacji domu i orientacji okna, danych pogodowych z ostatnich 30 lat i istniejących przeszkód zacieniających, aplikacja określa, czy w danym miejscu instalacja solarna będzie działać w sposób wydajny. Wystarczy wprowadzić wymiar okna i wykonać zdjęcie otoczenia zewnętrznego. Aplikacja dostępna jest na urządzenia w systemie operacyjnym iOS jak również na Androida. Co ważne do wyboru mamy kilka języków, w tym język polski.
Centrum Szkolenia Praktycznego
Somfy od lat realizuje globalną politykę w zakresie zapewniania pełnego i profesjonalnego wsparcia technicznego dla oferowanych urządzeń i systemów. Jednym z podstawowych elementów wsparcia jest przeprowadzanie cyklicznych szkoleń technicznych z zakresu instalacji, integracji i serwisowania urządzeń automatyki domowej oraz smart home. Centrum Szkolenia Praktycznego Somfy w Warszawie stale wyposażamy w nowe ekspozytory do ćwiczeń. Obecnie znajduje się tam cały smart apartament, który prezentowaliśmy na targach 4 Design Days w Katowicach. W ten sposób zapewniamy instalatorom możliwość szkolenia swoich umiejętności w warunkach bardzo zbliżonych do tych rzeczywistych” – mówi Jarosław Getka, kierownik działu technicznego. W ostatnim czasie do stałej oferty szkoleniowej wprowadzone zostały darmowe szkolenia online. W czasie wirtualnych spotkań z ekspertami Somfy, uczestnicy zostając w swoich biurach czy domach mogą podnosić swoje kwalifikacje w zakresie instalacji i programowania urządzeń automatyki do wewnętrznych i zewnętrznych osłon okiennych, bram, a także systemów do zabezpieczenia domu czy systemów sterowania fasadą. Szkolenia online dostępne są dla instalatorów o dowolnej, wybranej porze na specjalnej platformie internetowej, chęć udziału wystarczy zgłosić bezpośrednio do polskiego oddziału Somfy.
SOMFY – to światowy lider w zakresie systemów inteligentnego sterowania i automatyki do rolet, bram i żaluzji w budynkach mieszkalnych, jak i komercyjnych. Somfy od lat opracowuje rozwiązania, które wprowadzają domy na poziom Internetu Rzeczy (Internet of Things). Łączy ze sobą jednym systemem różne urządzenia, zmieniając domy na całym świecie w komfortowe i bezpieczne „domy inteligentne”. Wysoką jakość produktów firmy Somfy ceni 220 milionów użytkowników.
Firma powstała w 1969 roku w Cluses we Francji. Międzynarodowy zasięg działalności obejmuje 160 oddziałów w 60 krajach na całym świecie.
W Polsce spółka istnieje od 1996 roku. W 2014 roku powstała należąca do Somfy fabryka SOPEM w Niepołomicach. Obecnie oprócz jednostki produkcyjnej oraz Działu Badań i Rozwoju, funkcjonuje w Niepołomicach Wschodnioeuropejska Platforma Dystrybucyjna, która dostarcza produkty do odbiorców z całej Europy Środkowo-Wschodniej.
www.somfy.pl