Reklama

  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Finałowa aukcja projektu Sztuka Kocha Design "Recykling Art"



21 listopada 2023 r. w Kinogramie w warszawskiej Fabryce Norblina odbędzie się finałowa aukcja dzieł sztuki, stworzonych w ramach oryginalnego projektu artystycznego. Jego organizacją zajęły się trzy podmioty: warszawski operator powierzchni biurowych Adgar Poland,  MAG Modern Art Gallery i Fundacja Ronalda McDonalda.

I choć pozornie reprezentują trzy różne światy, to w obliczu wspólnego, szczytnego celu nie tylko połączyły siły, tworząc prawdziwie pionierskie przedsięwzięcie z ikoną polskiego designu w tle, ale i zaangażowały do współpracy siedmiu wybitnych polskich artystów młodego pokolenia. Zgromadzone z aukcji środki zostaną przeznaczone na rzecz Fundacji Ronalda McDonalda, która pomaga bezpłatnie małym pacjentom i ich bliskim przyjeżdżającym po zdrowie do największych publicznych szpitali dziecięcych na tygodnie lub miesiące. Udział w wydarzeniu potwierdził m.in. Rafał Sonik.

Nieco ponad rok temu, w amfiteatrze przy warszawskim biurowcu Adgar Poland, siedmiu artystów na oczach zgromadzonych widzów podjęło się nadania nowej odsłony fotelom stylizowanym na ikoniczny model RM58 autorstwa Romana Modzelewskiego. Oryginalny mebel jest dziś jednym z najważniejszych symboli polskiej sztuki designu i choć od jego powstania minęło już ponad pół wieku, wciąż zachwyca wielbicieli sztuki nowoczesnej na całym świecie. Koncepcja, by fotele RM58 stały się swoistym płótnem dla procesu twórczego artystów nie tylko zachęca do szerszego spojrzenia na polskie wzornictwo i aktualne trendy. Inspiruje również do chwili refleksji nad dzisiejszym globalnym konsumpcjonizmem, w którym zapominamy, że nadawanie nowych funkcji przedmiotom, które już posiadamy może stanowić fascynującą alternatywę dla kupowania nowych, wpisując się jednocześnie w wyzwania związane z ochroną środowiska.  I te właśnie aspekty stały się fundamentem pionierskiego projektu Sztuka Kocha Design „Recykling Art”.

Przed nami finał wielomiesięcznego projektu, który połączył pozornie niezwiązane ze sobą elementy. Różne obszary biznesowej działalności organizatorów, pamięć o legendzie polskiej sztuki designu, promocja młodych artystów, aspekt charytatywny, a nawet idea dbania o środowisko naturalne - umiejętna kompilacja tych ogniw wykreowała inspirujący, artystyczny kalejdoskop, będący dowodem, że nic tak skutecznie nie łączy, jak chęć zmieniania świata na lepsze” -  mówi Monika Szelenberger, Head of Leasing & Asset Management w Adgar Poland.

Na zaproszenie do udziału w przedsięwzięciu odpowiedziało siedmiu utalentowanych artystów młodego pokolenia. Magdalena Głodek, Magdalena Lenartowicz, Maja Aleksandra Gackowska, Agnes Maj, Szymon Hołubowski, Łukasz Kosiński i Tymoteusz "Tymsky" Kokczyński ozdobili fotele we własnym, unikalnym stylu. Dzieła są zatem niezwykle zróżnicowane w formie i z pewnością mogą być wartościowym uzupełnieniem kolekcji mecenasów sztuki czy wielbicieli konkretnych artystów.

To genialne, że wszystkie strony z pasją zaangażowały się w to przedsięwzięcie i oddały talent, czas, emocje, by pomagać. My w Fundacji, w Domach Ronalda McDonalda, mówimy głosem rodzin dzieci, które przyjeżdżają z całej Polski do największych uniwersyteckich szpitali pediatrycznych po pomoc i tu ich życie często zaczyna być pełne znaków zapytania. Gdzie będziemy mieszkać, co z resztą rodziny, czy nas na to stać, jak poradzimy sobie w szpitalu tak daleko od domu? Domy w Krakowie i Warszawie stają się dla nich drugim domem na tak długo, jak długo trwa hospitalizacja dziecka. Rozwiązują całą listę problemów, pomagając bezpłatnie. Bliskość Domów i szpitali, dla których je budujemy, pozwala całym rodzinom skupić się tylko na tym, co najważniejsze, na zdrowiu i emocjach chorego malucha, na przeprowadzeniu całej rodziny przez czas choroby – mówi Katarzyna Rodziewicz, Prezes i Dyrektor Wykonawcza Fundacji Ronalda McDonalda.

Każdy obiekt będzie licytowany osobno, a pozyskane środki zostaną przeznaczone na wsparcie Fundacji Ronalda McDonalda, niosącej pomoc rodzinom długo hospitalizowanych dzieci. Aukcję wspiera m.in. Rafał Sonik. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: My Company, Informator Stolicy oraz Super Express.

Udział w wieczorze aukcyjnym wymaga wcześniejszego zgłoszenia. Osoby zainteresowane uczestnictwem w licytowaniu mogą kontaktować się z przedstawicielem organizatorów: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ADGAR POLAND