Reklama

  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

STOLARKA W PIGUŁCE: Czy branża skorzysta na programie Czyste Powietrze?



Rządowy program Czyste Powietrze może okazać się szansą na zwiększenie sprzedaży produktów o najlepszych parametrach termicznych. Producenci i sprzedawcy stolarki zaczynają wprowadzać go do swojej komunikacji marketingowej.


Program Czyste Powietrze rozpoczął się we wrześniu 2018 roku. W ramach walki z zanieczyszczeniem wprowadzanym do atmosfery przez domy jednorodzinne, państwo dofinansowuje modernizacje urządzeń grzewczych oraz termomodernizacje, w tym wymianę stolarki. Do 31 grudnia 2018 r. Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przyjęły łącznie ponad 25 tysięcy wniosków. Podpisano około stu umów o wartości dofinansowania ponad 1 mln zł, ale nie podano ile z tej kwoty zostanie wydanych na wymianę okien i drzwi. Wiadomo natomiast, że to zaledwie ułamek wielkiej kwoty 103 miliardów, które, jak zapowiedział rząd, zostaną wydane w ciągu 10 lat trwania programu.


Program może mieć bardzo pozytywny wpływ na sprzedaż stolarki. Wysoka kwota dofinansowania może zwiększy zainteresowanie oknami, drzwiami i bramami garażowymi o podwyższonych parametrach termicznych. Jest też nadzieja, że zmobilizuje do szybszej decyzji o wymianie starej stolarki uboższych inwestorów, którzy rozkładali takie inwestycje na lata. Zgodnie z wymaganiami programu wyroby i urządzenia muszą być fabrycznie nowe, dopuszczone do obrotu handlowego oraz posiadać deklarację zgodności z przepisami z zakresu bezpieczeństwa. Ponadto stolarka ma być montowana z wykorzystaniem zasad „ciepłego montażu”, poprzez osadzenie w warstwie ocieplenia, z uszczelnieniem paroszczelnym od strony wnętrza i paroprzepuszczalnym po stronie zewnętrznej.



Coraz więcej producentów stolarki wykorzystuje program Czyste Powietrze w swojej komunikacji marketingowej. „Czy wiesz, że możesz dostać częściowy zwrot za zakup stolarki okiennej?” – pyta na stronie internetowej KNS Śląska Fabryka Okien. „Teraz możecie walczyć ze smogiem i jednocześnie oszczędzać pieniądze! – informuje na Facebooku Team-Plast – producent spod Sycowa. Krispol, poza obszerną informacją na stronie internetowej, wydał folder promujący termoizolacyjne okna, drzwi i bramy. Program Czyste Powietrze oraz zasady korzystania z ulgi termomodernizacyjnej szczegółowo przedstawione są też na stronie Fakro. O programie Czyste Powietrze informuje ponadto strona internetowa firmy Hensfort z Przemyśla. Dla ułatwienia kontaktu z zainteresowanymi założono nawet specjalne konto mailowe Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..



Pozostałe wiadomości z branży:
W dniach 12-15 lutego na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędą się targi Budma 2019. Co roku jest na nich obecna branża stolarki otworowej. Wśród najważniejszych premier tego roku wymienić należy pięć systemów w ramach rodziny systemu So Easy. Dotychczasowe rozwiązania tych systemów aluminiowych został bardzo dobrze przyjęte przez rynek. Czy premierowe produkty również przypadną klientom do gustu? Więcej…

Dzięki zastosowaniu w oknach z szybami zespolonymi ramek dystansowych z tworzywa sztucznego można osiągnąć oszczędności energii o blisko 10 proc. Dowodzą temu badania przeprowadzone przez niezależny niemiecki Instytut Budownictwa Pasywnego (Passivhaus Institut Darmstadt). Jak wpływa to na obniżenie rachunków za ogrzewanie? Więcej…

Forum Branżowe
press box