Prażubr ze złotym EFFIE

Prażubr – niepasteryzowany lager z Kompanii Piwowarskiej – otrzymał złoto w kategorii Launch/Relaunch w tegorocznej edycji konkursu Effie. Nagrodzona kampania opiera się przede wszystkim na ciekawej i autentycznej historii prażubra – praprzodka żubra białowieskiego. Prażubr był najlepszym debiutem minionego roku wśród nowości piwnych.

Wprowadzenie na rynek Prażubra, który w 2016 r. dołączył do rodziny lidera rynku Żubra, to odpowiedź na zmieniające się trendy i potrzeby piwne. Przejawem tego jest wzrost kategorii alternatywnych lagerów skierowanych do konsumenta bardziej wymagającego, doceniającego tradycję i autentyczność w markach, które wybiera.

Maciej Kuś, Brand Manager:  Pierwszy rok Prażubra to sukces przede wszystkim spójnej strategii,  atrakcyjnej  kreacji i wiarygodnej historii. Do tej kampanii podeszliśmy niestandardowo: zaczęliśmy od budowania świadomości i przypomnienia najważniejszych faktów dotyczących samego prażubra. Następnie konsekwentnie odkrywaliśmy przed konsumentami praświat, który jest jednocześnie światem marki. Ta osiągnięcie wspólnych działań agencji kreatywnej, PR, social media i digitalu oraz domu mediowego.

Launch Prażubra został podzielony na teaser (media naukowe i popularno-naukowe oraz social media), reveal (TV, outdoor, kino, prasa, internet, influencerzy) oraz remind (eventy, influencerzy). Za przygotowanie nagrodzonej kampanii odpowiadają agencje: PZL (kreacja), Tailor Made PR (PR oraz social media), dom mediowy  Zenith (planowanie i zakup mediów), Huta 19 im. Joachima Fersengelda (digital) oraz Prism Studio.

Effie to konkurs na najbardziej efektywną komunikację marketingową. W tegorocznej edycji jury przyznało 54 nagród. W kategorii „Launch/Relaunch” nagrody zdobyły także kampania Launch Showmax w Polsce oraz Wygodna nauka smaków (Gerber).

Kompania Piwowarska